Moja książka - "Rzeczy, których nikt mi nie powiedział" z ilustracjami

kwietnia 24, 2018

Prawie dwa lata temu zaczęłam pisać książkę. I dziś mogę Wam ją przedstawić na moim Etsy.

Książka ta to zbiór przemyśleń i ilustracji na tematy związane z dorastaniem i stawaniem się dorosłym; to krótkie historie o kompleksach, wyglądzie, rozczarowaniu i... akceptacji. To teksty pełne humoru i sarkazmu, bez owijania w bawełnę, ale przede wszystkim pełne empatii i zrozumienia. 

Gdyby nie pomoc Raya, nigdy nie stałaby się niczym więcej niż plikiem w Wordzie na moim dysku. Dzięki jego wysiłkom dostała skład i projekt graficzny, wygląda pięknie! Dziękuję z całego serca.  



*

Kiedy przestałam być dzieckiem, a zaczęłam (podobno) być dorosła, uświadomiłam sobie, że wielu bardzo, bardzo ważnych rzeczy nikt mi nie powiedział. Musiałam dokształcać się i doczytywać sama, a sporo z tych rzeczy i tak mnie zaskoczyło w tak zwanym międzyczasie. 

Pomyślałam sobie, że jasne, nic nie zastąpi dowiedzenia się na własnej skórze, ale jest jednak sporo rzeczy, które chciałabym, żeby ktoś mi powiedział, choćby po to, żeby móc się z nimi na początku nie zgodzić. No więc kiedy okazało się, że jestem już duża, uznałam, że w takim razie muszę zrobić to sama; usiadłam zatem i napisałam. Napisałam krótką, dość sarkastyczną i upiększoną wulgaryzmami książkę o tym dziwnym, nieprzyjemnym momencie, w którym nie jesteśmy już dziećmi, ale jeszcze też nie dorosłymi, żeby być może skorzystali inni, tak jak nie mogłam skorzystać ja. 

Książka podzielona jest na krótkie rozdziały, okraszone równie dosadnymi ilustracjami także mojego autorstwa, dlatego można sobie przeczytać parę rozdziałów, odłożyć, przetrawić i wrócić za jakiś czas, jeśli ktoś tak woli. Starałam się mówić bardzo inkluzywnie i empatycznie, z perspektywy osoby Wychowywanej Na Grzeczną Dziewczynkę (aczkolwiek coś chyba poszło po drodze nie tak, bo ani ze mnie grzeczna, ani dziewczynka, tak po prawdzie; co zresztą nie poszło nie tak w moim wychowaniu, oto jest pytanie).

Znajdziecie tutaj rozdziały o seksie, milionerach, millenialsach i byciu dziwką, porady, jak należy się golić i jak poprawnie mieć fobię, żeby wszyscy byli zadowoleni, trochę o gustach i co one mają wspólnego z byciem dobrym człowiekiem, jakiej muzyki należy słuchać, a nawet jak żyć, jak mieć pasje i jak spełniać marzenia… Zaraz, a może właśnie odwrotnie? W każdym razie mam rozdział poświęcony wibratorom, a inny lotopałankom, więc jeżeli to Was nie zachęca, to ja już nie wiem, co może*.

Będzie mi bardzo miło, jeśli zechcecie tę książkę nabyć. Poświęciłam jej sporo bólu (jak to w życiu bywa, a już w dorastającym życiu w szczególe) i wiele myśli oraz serca; chciałam dać to, co najlepsze, samą esencję przemyśleń i doświadczeń młodego dorosłego, bez owijania w bawełnę, tak, by zostawić Wam do czytania i oglądania na ilustracjach samo mięsko (wegetariańskie, dziękuję). Książkę można kupić w postaci przepięknie złożonego PDFa za szaloną kwotę 12 złotych, czyli jakąś połowę kawy w Starbucksie. A kto wie, może ja też podniosę Wam ciśnienie jak podwójne espresso albo osłodzę ból tego żywota jak Pumpkin Spice Latte?

Dzięki za uwagę. I ten, no. Powodzenia życiowego i dużo łyżeczek życzę!

*

96 ilustrowanych stron wraz z okładką, 35 rozdziałów, skład i projekt graficzny Ray Grant, wyd. Książki po 30. Dostępna w formie PDF do ściągnięcia w sklepie na Etsy "Martwa Natura", na życzenie w ustalanej indywidualnie cenie - możliwa forma fizyczna książki.

Odwiedź Raya na http://www.miloscpo30.net 

*Przypisy. Mam różne cwane przypisy. No i gadam o, uwaga, trzymajcie się, okresie i robieniu selfie. Nie przyszło mi do głowy połączenie obu tych tematów w jeden, ale zawsze można napisać drugą książkę!

Zobacz również

0 komentarze

To jest strefa pozytywna. Jesteśmy empatyczni i nie tolerujemy hejtu, pamiętaj! #selflove